Friday, March 12, 2010

minum susu punyer cite....

hahahhahaha...mula kan dengan gelak2 besar.......sudah lamer tidak menulis di sini.....hidup terlalu la sebuk sekarang..next week suda mau keje..so skrg kena meghabiskn sisa-sisa waktu yang adew tuk melayan alya sepuas-puasnya...

aku pn x tau...naper la dr awl aku x pam susu n simpan wt stock mcm org lain...x ajar ank aku guna botol awl2...now sumer tue jd masalah pd aku...aku yg mls or aku hapy sgt biler alya breast feed n aku blh peluk2 dier...yup..itu yg pasti...tp dua tiga ari nie..keje aku asyik pam susu je..tp hasilnya mendukacitakn gk la coz aku x dpt byk maner pn susu setiap kali di pam....paling byk pn 2 oz..tue pn bile breast da bengkak..kalau tidak...dpt la 1 oz jew...tue pn da abis pam la tuh..ditambah plk dgn kata2 dorongan yg menyakitkan ati org keliling, lg la wt aku give up...


nie la hasil tenusu aku tuk ari nie...hiihih..x memberangsangkan kn...




next week plk suda mau kerja...alya lk x mor isap guna botol lg..susah tul nk ajar dier..menangis melalak-lalak...cm nk kena sawan mk aku la kater..ishk..sumpah sampi aku n mk tgk dier nangis pn nk nangis same...aduhai.... cm ner nk buat nie...da mcm2 puting aku tuka..dr brand avent,nuke,pureen n aper tah lg...dr kaler kuning gi ke puting biase...dgn bulat kecik, bulat besa, yg leper, sume da try...tp dier still x mor gk...ishk la...adoi ai..cm ner nie....kalau minum pn sedut sikit2 jew smbil tersedu sedan...adus.....harap2 esok2 dier nk minum la susu formula n guna kn botol....


breast pump n puting2 yg tlh dicuba n di reject

akhirnya alya lg rela tdo dr minum susu guna botol..adus....

3 comments:

  1. chaiyokkk~...u can do it lylie!!
    usaha tangga kejayaan...penghasilan susu utk ank dtg dr ibu, maka ibu nya kne pantau pemakann yg berkhasiat lebey sket bg penghasilan susu yg lebey..insyaallah..
    ecehh~... mcm aku dah ade anak..anak kucing pernah la ado.. =p

    ReplyDelete
  2. ermmmm...samalh cam kes aku..1 week before kerje nr ajar aisy hisap botol...x der botol or puting kecik der...terus kasi avent sumbat mulut dia.. mula2 mmg dia nangis2 tp bila diah dh penat dia mnm gak...at the same time ms nk bg dia chuchu tu kn bg dia support sikit...ckplah aper aper pun...then baru dia nk..tu aisy lah...aku pun x pam ms pantang. x beli pun breastpump tu...next bby br nk beli..blaja dr kesilapan..ooppsss! bkn kesilapan but pengalaman...

    ReplyDelete
  3. fara:tq atas nasihatk ko..aku pn memang mkn mknan berkhasiat..tp nasi jew x bley mkn bnyk..ikut petua kena mkn nasi bnyk br sus bnyk..x tau la...

    rien:hahahahah...aku ngan ko kn selalu sama...da puas pujuk rien..tp da masuk ari keempat percubaan tuk menghisap botol..alya da blh terima da...last skali dier nk gk sedut guna puting avent tue.. hihhi..alhamdulillah berjaya gk aku pujuk dier berkat hasil kesabaran...

    ReplyDelete