Monday, April 25, 2011

rumah kecil tumpangan kami.....

da lame x updates blog...da 2 minggu kot..baru pagi ni n semlm buka blog kengkawan tuk bace cerita2 yg tertinggal..hari nie..byk keje nk kena settle...so x byk benda blh story...dlm fikiran sekarang cuma nk siapkan kerja-kerja yg tertangguh....


mungkin ade yg da tau kot...dlm sebulan nie aku sibuk pindah rumah....yea betul..aku berjaya berpindah dari rumah emak kesayangan aku itu selepas 2 tahun berkahwin...selepas beranak pinak......berjaya nekad kn diri utk hidup berdikari...ikut kn hati memang nk bli umah..tp ape yg kami mampu sume jauh2.....x bersedia lagi.....so tgh kumpul duit lagi sikit2..supaya nk beli umah ti x mintak duit abh.....



memang memula ramai x setuju utk aku tinggal di rumah ini....tp aku redha coz aku hanya berpijak di bumi yg nyata........nk hidup menyewa di area s.alam..rumah teres biase mencecah 900 hinggit sebulan...aprtmen cantik sikit suda 800 sebulan..so aku n suami redahkn diri duduk dulu sementara dirumah yg x berapa nk cantik nie.....asal kami selesa kami bersyukur..at least suda tidak menyusahkn mak abh lagi..blaja hidup sendiri.....aku cuma sayang kn duit tuk bagi kt org bebyk tiap2 bulan...nk duduk rumah cantik tp mkn kfc pn aku kena tunggu gaji..itu aku x sanggup....ti x berganti baju baru lk ank aku tuh..biarkn rumah ku buruk di pandangan org tp selesa kt mata aku..hihih.....



so far alhamdulliah.......kami hidup gembira sekarang....basuh baju same2..sidai kain same2.....merase juga kami mkn maggi suami isteri...merase juga kami ank beranak tido di hall bentang tilam depan tv tido golek2 sambil tgk tv...x de segan2 n malu2 lagi.......blh pki boxer n berkemban kehulu ke hilir tanpa pikir malu kt mk abh.....kalau duk ngan mk abh jgn harap okey.....tatasusila suami isteri perlu dijaga dgn rapi......



semlm dinner hanya mkn roti n tuna coz mls nk turun beli maknan....rumah kami...dapur blm berfungsi coz x de tmpt nk letak..nk letak atas lantai takut alya termasuk dlm kuali..mlm nie igt nk g care4 cr kabinet dapur...ari tuh survey cuma 90 hinggit je..gaji pn da kuar kn.....so blh la beli brg sikit2 lagi.....tidak ade benda mahal2 dlm rumah kami..sume benda adalah sgt murah n kecik...adik aku kate nk duduk kt kerusi meja mkn pn takut patah coz kaki dier kecik sgt.....hihih.....so sesiapa yg berat melebihi 80 kg jgn berani2 duduk okey......hihih...cuma ambil langkah berjaga2.......


memula terase sunyi juga..kekok..x tau nk belek ape..alya pn asyik goncang grill pintu depan nk main kt luar..ye la umah mk ade porch blh lari2..blh main basikal kt luar...duk umah sekarang asyik terperuk dlm umah....alya pn pelik nape la mama x kasi buka pnitu....e....x nk aku..x psl msk buletin utama plk ank aku terjun dari tingkat 6........


byk juga yg berbeza sekarang......mk siap nangis2 mase kitorang pindah......sory eh mak....jgn sedih2 okey.......mk sedih kitorang pn sedih juga...hihihih......dulu duk umah mk ade kawan nk borak..mknan melambak ade.....ank ade org tlg tgk kn kalau nk buat kerja lain..nows...sume kena handle sendiri.....rumah skrg tidak ade astro,tidak ade internet n tidak ade aircond..hanya ade tv......hiiiihihi..radio pn x de.....internet lagi la...dulu sume benda abh yg beli n sediakan...lap top..pc...intenet..astro...sume abh da sediakan.....aku ank beranak cuma mkn tangung berak cangkung.....bil api air pn x penah tlg bayar..hampeh tul...tp kami masih juga ade tanggungjawab di rumah itu okey....masih kuarkan duit..cuma yg keperluan nie kebanyakannya abh yg tanggung.........


sekarang nie aku sedang blaja hidup berwasatiah......doakn kami yea kawan2........sesiapa yg sudi singgah umah aku meh la dtg....blh aku masakkan magi..sedap tau....esk smbg cite lg...hari nie byk keje...ti aku attach gmbr dalam rumah kami eh.......kali nie ade gmbr blok dr luar je...tue pn copy kt mudah.......




6 comments:

  1. Insya-Allah
    mungkin ini yg terbaik utk Lylie dan family
    selamat menjalani kehidupan bertiga
    :)

    ReplyDelete
  2. alaa...nk tgk yg dlm rumah.aku gi umah ko pas balik dr hatyai ek.aku x nk mkn magi..ko x pernah masakkan tuk aku.aku jer masakkan tuk ko...

    ReplyDelete
  3. nurul....amin...

    ann: kn....harap sgt akn lebih baik bile da berempat nanti...

    ryn: hihih...nk tgk dlm umah meh dtg umah..ti aku msk air je tuk ko....

    ReplyDelete
  4. Biar kecik, tapi rumah sendiri, lagi selesa kan?

    ReplyDelete
  5. ha, akhirnya dah buleh merasa hidup bertiga..... ups!! dah boleh kira berempat dah kan.. hehe, nanti ada masa aku pi anta adik kat S.A aku dtg umah erk.. jangan pulak ko pi umah mak @ mertua ko..... sian kat aku.. huhu

    ReplyDelete