Monday, November 24, 2014

Berhenti membuat perbandingan.

Seronok hidup orang, belum tentu sama dengan seronok hidup kita.
jangan nak stress sangat. bila kita rasa ape yang kita ada tak cukup baik. tenung diri balik, kita pun tak sempurna, In Shaa Allah, ade sikit ruang walau tak banyak, mesti ade sikit keinsafan.

Berkali kali aku tengok cermin, banyak tu jugak aku rasa tak kena. aku rasa pipi aku tembam sangat, hidung aku tak cukup mancung, lengan besar, perut berlipat, punggung aku tak cukup tonggek, kulit tak flawless mata tak cukup coklat,  gigi tak cukup putih.

Tapi, bila hari hari kita hadap cermin, lama lama semua imej buruk tu jadi positif, bukan kita da perasan kita cantik , tapi dia da jadi benda biasa yang kita tak kisahkan lagi. Bila da jadi rutin, da tengok hari hari, otak kita da berenti bertanggapan negatif. Macam tu jugak kehidupan, orang keliling dan pasangan. Ade kita bandingkan muka kita  dengan fazura? tak kan? so jgn banding kan sesuatu dengan perkara  tak logik. Jadi rasional. Jangan terlalu bandingkan sesuatu yang melampau. Nak hati tenang, banyak yang kita kena buang.

4 comments:

  1. tengok cermin hari2..
    nad rasa nad cantik je..
    walaupun orang kutuk berbakul..
    ops! haha

    ReplyDelete
  2. kannn...
    kite sume cantek2 belako...
    sabo taw...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye kan iman...sabar eh! trade mark sangat

      Delete