Tuesday, June 8, 2010

berlaku dalam satu masa.....

4 hari yg lalu....bnyk perkara terjadi dlm hidup aku...secara ringkas nye...ni la rentetan peristawa dlm idup aku selama 4 hari (4 jun hingga 7 jun 2010)

peristiwa pertama (4 jun 2010- jumaat 10.30 pagi)

kawan baik aku dari uitm hingga sekarang akhirnya selamat dinikahkn oleh bape nye sendiri dengan kawan sekolah kami....selepas pelbagai rintangan dan dugaan akhir nya mereka (aby n fara) berkahwin juga....so tamat la zaman bujang mereka



3 isteri org yg akn ber kawan sampai mati...

selamat suda selepas akad nikah...

peristiwa kedua (4 jun 2010- jumaat 1.00 petang)

habis sahaja majlis di rumah fara...kami pn bersiap-siap pula untuk bertolak ke cherating utk berfamily day...seronok jugak...hapy gitu..alya pn x bnyk ragam n baik sangat...senyum2 n gelak2 kt sume orang......memang seronok....ofis mate husband pn baik2 belaka.....x bnyk masalah...tp last day tue malang x berbau.....kete plk rosak...so x dpt la nk blk awl...tension sgt nasib la ade kwn2 hubby yg bnyk membantu....so nie la antara gmbr yg blh di kongsi k...

alya exited utk amek angin di tepi pantai....


malam dinner....sempat juga berposing sblm alya tdo....




kamar yang didiami sgt cantik dan selesa....katil tue pn sangat besar...sesuai tuk kami bertiga...so now dlm perancangan tuk tuka katil saiz king..muat tuk kami bertiga..x yh berimpit mcm selalu...


yehooooo....nk g jenjalan...bile nk g pulau plk papa!!!!!!!



papa bersemangat nk tarik tali semasa aktiviti sukaneka....



peristiwa ketiga (6 jun 2010- ahad 1.00 petang)
selepas berkejar2 dari cherating ke shah alam...akhir nye kami selamat tiba di majlis persandingan fara na aby...wlpn penat n huru hara tuk bersiap sempat juga kami hadir wlpn x sempat tgk mereka berarak....dapat amek gmbr bersama pn bersyukr sgt.....


sempat bergambar bersama kwn2 baik



my family n pengantin yg dirai...pas nie fara pulak dukung ank cm aku....tyme tuh aku da pimpin ank plk...huhuhuhu
peristiwa keempat (4 jun 2010- isnin 5.00 petang)


07.06.10 genap umo along putra 5 tahun....putra ank buah aku yg sulung...hapy sgt dier dpt tiup lilin n nyanyi lagu buffday reramai....malu2 along nk potong kek...siap tutup muke lg...hihihi...kelaka juga...


kek baney tuk along......along nk ben 10 tp mama dier lmbt tempah..so x sempat nk prepare...



along malu2 nk tiup lilin n potong kek
Peristiwa kelima (peristiwa terakhir n paling bodow telah berlaku)
kesian abah (fil)...x sangke..malang x berbau...blh plk abh kena pukul dek kerana fitnah n tanpa usul periksa....jaat betul manusia itu.....abh kn da tua...diorang kn muda...nape la x tanye n berbincang dulu sebelum wt ape2 tindakan..ini tidak main pukul je.....last-last sendiri yg susah...now polis tgh cari penjahat itu n akn ditangkap...sian abh da x blh nk jln sgt...
kepada sesiapa lelaki yg diluar tue yg terlalu sayang kn isteri kamu n cemburu x bertempat n terlalu percaya dengan kata2 fitnah isteri kamu..tlg yea...wt usul periksa dulu...jgn nk main belasah je sesape..kamu igt sume org nk sangat ke isteri kamu itu...jaat sungguh...x berpeikemanusiaan...
kalau la aku jumpe perempuan itu aku bg penampar sebijik...mcm bagus sgt...da tau slh lari plk..kalau awk rase diri awk tue beltul nape nk lari..takut...huh....dunia nie kn kecik je weh..kt mane pn ko lari ti polis akn jumpe korang jugak...ko tanggng la balasan kt dunia n akhirat kelak...fuh emo siot aku nie....tlebih emosi...geram.....x psl2 abh mc 2 minggu....x blh jln n jari patah plk....uiskh...dunia..manusia skrg memang ikut perasaan....

termasuk la aku...huhuhuhuhu..

2 comments:

  1. iskisk, penatnyer yerk.. ingat kan cuti leh rehat kat umah.. ghrupenyer ko bjalan jerk yerk.. but alya still cute.. hikhikhik

    ReplyDelete
  2. amboi aktiviti hujung minggu yg full..tp sonok leh release tension..alya pun xbnyk karenah ok lar kan..? this week holiday lg kan ngan family mertua..jd ker..?alya meramaikan rakyat sebelah pihak iqmal sama lar cam danish meramaikan rakyat sebelah pihak akak..

    ReplyDelete