Friday, November 11, 2011

hari ini.

sejak sekian lama tidak membuat ape2 n3 disini...hari nie pula tergerak hati utk menulis sesuatu..merata2 di status fb ramai yang menaip tentang 11.11.11....iye hari nie mungkin tarikh yang begitu cantik n mungkin akan menjadi tarikh keramat utk seseorang......siapa tahu kn, mungkin tarikh ini akn mengubah nasib seseorang. Mengenangkan hari ini hati aku menjadi sayu....entah kenapa...walaupn kami tidak serapat mana bila terlintas sahaja difikiran hati aku sentiasa tidak keruan dan air mata aku akn sentiasa bergenang.....
10 hari yg lalu yakni 1.11.11 adalah tarikh bahagia bagi seorang rakan yang selamat diijabkabul kan pada jam 11 pagi dan dikelilingi oleh keluarga terdekat dan kami sebagai rakan terdekat turut hadir..dgn bantuan suami aku sendiri akhirnya percintaan mereka yg penuh onak & duri berjaya dimetrai dengan 4 kali lafaz....bkn semudah mana kn utk berumahtangga... bukan semudah mana juga utk dijab kabulkan....wlpn sehebat mana seorang lelaki...setenang mane seorang mempelai...jika goyah keyakinan pasti menjadikan hari bahgia itu sesuatu yang tidak ingin diulang....
hari ini....aku sendiri tidak tahu masa yg tepat....sang arjuna yg telah diijabkabulkan itu bakal menjadi mempelai sekali lagi....indahnya dunia dan bahagiakah diri dalam masa 10 hari sang arjuna itu akan mengalami proses pernikahan buat kali kedua....ironi nya...ia bukanlah bersama dengan si dara yang sama.....siapa tahukn...nasib seseorang sentisa tidak sama dgn nasib org lain...hari ini...rakan yang telah bernikah pada 1.11.11 akan dimadukan.....pedih nya hati....aku sentiasa membayangkan sanggupkah aku utk dimadukan selepas 10 hari pernikahan...tabahkah aku utk menurunkan tandatangan utk dimadukan...tenangkah aku utk menunggu detik2 pernikahan sumi aku sendiri......ya Allah moge aku dijauhkan dari segala musibah dimuka bumi ini....
wlpn ape pn yang terjadi hari ini...walau seperit mane kehidupan yang mereka akn alami selepas ini..mungkin masih ada bahagia untuk mereka....setiap sesuatu yg terjadi itu adalah dengan izin Allah...dan Allah hanya menguji hambanya yang layak...aku sebagai rakan hanya mampu berdoa semoga pernikahan mereka akan dirahmati dan perkahwinan akan sentiasa dilindungi oleh Allah...


"untuk kalian bertiga..aku doakan yang kalian akan sama-sama bertemu dgn kebahgiaan yang dicari selama ini....untuk si isteri..moge payung emas yang sentiasa disebut itu akn benar2 mengiri kalian dihari akhirat kelak..."



masih teringat saat-saat pertama mencium tangan suami selepas majlis pernikahan....selepas detik itu....ape yg pasti kebahagiaan pasti bertandang dan ianya adalah seiring dengan segala kedukaan....sanggupkah aku menjadi saksi tgn suami aku dicium oleh perempuan lain yang juga akn bergelar si isteri....hohoi......beremosi pulak aku dipagi jumaat...11.11.11...pasti sentiasa menjadi ingatan.....


5 comments:

  1. erm..... 11.11.11 memacam boleh jadi di dunia sekarang nieh kan...

    ReplyDelete
  2. sedih jugak.

    leli. lama tak borak. windu. hehe

    ReplyDelete
  3. kak mas: dunia drama n novel sebenarnya adalah realiti kehidupan kn?

    yaya: rindu juga kt awak...kt ofis nie..nk ym x blh...fb x blh..sume x blh...blk umah da sibuk uruskan family...bile lg dpt berborak kn?

    ReplyDelete
  4. 10hari jer..ciannye 1st wife dia..sedeyy tau..

    ReplyDelete
  5. Semoga dia termasuk di kalangan as-Sobirin (org2 yg sabar). Kita semua mendoakan.
    11.11.2011 - tarikh yang sama, seorang kawan saya telah kematian baby nya 1 jam selepas dilahirkan. Dulu,dialah juga yang kematian suaminya 4 jam selepas nikah. Dan baby ini adalah dgn suami yang kedua. Lihatlah bagaimana Allah menguji....
    Moga kita mencontohi kekuatan mereka!

    ReplyDelete