Friday, December 5, 2014

Mungkin rasional kepada seseorang.

Aku bab anak memang emo. Ko ajar anak kau hantu, takut kan benda bukan bukan memang aku tak minat. Dalam hidup anak aku, diorang cuma tau ade hantu kak limah. Itu pun sebab tengok Zombie kampung Pisang. Bila ade budak budak lain atau sepupu datang rumah, jerit ade hantu untuk takut kan orang lain, anak aku selamba duduk main mainan sambil jawab, 'hantu tak de, dia da balik umah dia.'

Ok itu cerita rawak untuk hari nie.

Bagi aku, ape yang kau buat, ape yang ko tunjuk, walau perlakuan tu normal untuk kau, tapi dia tak normal untuk anak anak..

 Contoh: Buang sampah luar tingkap kereta. Ko buat sekali, anak kau mesti akan ikut lepas tu. Ko jangan nak marah pulak kan. Dah kau yang buat dulu. Anak anak akan tengok je ape kita buat, ape kita cakap. Lepas tu diorang simpan dalam otak. Jangan terkejut satu hari nanti, perangai diorang sama je ngan kita.

contoh ke-2 : Aku ade perangai buruk, bila nak tdo, aku suka orang garu garu atau picit kaki. da jadi habit. Sekarang, anak anak aku pun sama. Penat memang penat nak melayan, tapi bagi aku, itu salah satu cara nak dekat kan hubungan. Dengan sentuhan kasih sayang tu akan selalu kekal dalam hati. Salah satu cara nak bermanja kan?

Senang cite, tunjuk la perkara baik baik sentiasa. Bukan senang nak elak tunjuk sifat buruk. tapi cubalah. Aku pun tengah belajar, sama sama la kita buat.

Banyak orang nak anak yang baik, tapi tak pernah tunjuk cara nak jadi baik. Belajar perbaiki diri. Ni aku pesan untuk diri sendiri, bukan pesan kat orang lain tau.



1 comment:

  1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

    ReplyDelete