Wednesday, August 18, 2010

alahai manusia....

manusia kt dunia nie sume berbeza..mcm2 perangai......n kite kalau rase2 mcm nk same pn perangai kite nie ngan org lain tp sebenarnye memang x same...perkataan sehati sejiwa atau sekepala tue memang x blh pki......sampi satu tahap yg sekepala tue mesti pijak kepala kite n yang sehati sejiwa tue mula mkn hati kite sikit2 n sakit kn jiwa dan raga kite..percaya lah......


aku kalau berkawan lg suke kwn dgn org2 yg mulut mcm longkang dr org2 yg mulut baik tp hati busuk.....lg x blh blah kalau org tue punye la lemah lembut tp belakang kite...ya ampun......busuk gile...mengata org jugak......nmpk org lain sume x baik mcm la diorang tue baik sgt....huhuh...lg2 sombong.....bkn sombong je...tp + bodoh juga......(bodoh sombong)...konon2 sume benda nk buat sendiri padehal ape yg di buat tue x betul sgt pn...perlu ke kite nie hidup mcm tuh....kt dunia nie adoi ai...mcm2 perangai aku jumpe.....aku pn x baik sgt tp at least x hipokrit...aku nie mengata org jugak tp memang da org nmpk aku nie memang x baik sgt pn kn........aku kadang2 rase bodoh pn ade jugak...selalu tertipu dgn sifat2 luaran org nie...kite punye la baik n anggap dier terlalu la baik coz diorang tue punye la nmpk baik n lemah lembut gitu..ala2 ibu2 mithali......padehal mati2 dier x suke kite....huhuhuh....so plz ek...kalau kau tak suke aku tlg ckp...bkn belakon2 ala2 malaikat......


so sempena 8 ramadhan nie aku nk mintak maaf la kalau ade sesape yg terase dgn ape yg aku ckp selama nie terutama kepada kwn2 aku( ryn,fara n ekin) serta ofismate yang betul2 kawan atau belakon jd kawan...adios......




gmbr nie x dew kena mengena pn...cuma nk cite nasib baik kawan baik jd suami aku sekarang....tp tue pn aku tertipu juga ngan muke baik dier....(huhuhuhuh)


***lg satu ek...nape la manusia nie mcm jeles jew kalau nmpk mcm kite nk maju setingkat atas dr diorang kn...hohohoho......manusia2....memang la sejak azali memang ade perasaan dengki kot....hopefullly pas nie kurang la sikit tekanan n dugaan..amin...

8 comments:

  1. Ooohh ayat-ayat yang sangat berbisa!

    Orang selalu cakap I macam ni, dengan cara yang you cakap ni. Serious. Haha.

    Semoga Ramadhan ini menjadikan kita semua manusia lebih baik lagi. InsyaAllah. :)

    ReplyDelete
  2. ameen..... sabo je la lylie erk..... manusia memang di jadikan macam2 perangai n kita kena berhati2 dalam memilih kawan.....

    betul cakap ko tu, lebih baik berkawan yang memang dah terang2 orang tu mulut longkang dari kawan ngan orang yang muke baik macam ibu mithali tapi hati busuk, lebih busuk dari longkang kat gombak nu.....

    maaf jugak la kat ko kalu terasa ati yerk.. love u sis

    ReplyDelete
  3. owh hannah: awk yg kategori depan baik atau yg mulut longkang itu atau org yg memang selalu kena tpu mcm saye yg x berape baik nie?

    akak: sy x tuduh sesape ek....huhuhuh...kalau akak mengalami nye juga...sesame la kite redah aje......
    sayang akak juga....

    ReplyDelete
  4. huhu, tgh sedey nie.. tetiba aku tejebak gak ngan bende yang ntahapeapentah tu... ape hal!!!!! rs cam nak balik tido jerk..... argh!!!!!

    ReplyDelete
  5. kebanyakan manusia mmg mcm tu lylie. depan baik tak semestinya belakang pun baik.

    psst. lama tak buh gambar alya awak kat sini, kan?. rindu nk tengok dia. :)

    ReplyDelete
  6. uuiitt li...sabor..poser x ni? citer la kat aku....x der nye aku terasa ngn ko..klu ade pun seminit jer.hehe..pastu luper dh..

    ReplyDelete
  7. sejak dua menjak nie kt fb n blog bnyk luahan perasaan dr laili..bunyi cam serius tp akak tgk laili still bley handle coz laili nmpk tenang jew kt opis..

    ReplyDelete
  8. uiks...nape org pn terlibat gk....ermmmssss.....

    ReplyDelete