Monday, August 22, 2011

edisi selepas beranak 2

alhamdulliah...selepas 7 hari kelahiran permata hati ke 2 sempat juga aku berbloging hari ini...mcm2 kisah mau updates....mau cerita pasal alya yg susah nk terima adik .....nk cerita tentang saat2 kelahiran ERYNA SAFIYA.......nk cerita tentang mood raya....nk cerita pasal bersalin di hospital cantik tp aku menanggung sakit smpi sekarang...mcm2 la....tp x sempat rasenya nk bercerita semua....

buka blog hari nie terus buka blog hannah johary n yaya coz rindu sgt nk bace sume cerita dia...hahaha...akhirnya habis juga baca...itu je yg sempat tuk hari nie..mungkin esok2 lusa aku da sempat tuk berblogging seperti biasa....

bile suda beranak dua hidup mula jadi huru hara....seorang menangis...seorang merengek..seorang mau menyusu...seorang mau berdukung...kepala pn naik serabut...bila suami terkasar sedikit mula la menitis air mata....tgk alya yg seperti suda terpinggir..mengalir lagi air mata...air mata menjadi sangat murah utk 7 hari ini....hati emak menjadi risau takut ank nye meroyan pulak nanti....nasib la kesabaran n keimanan masih berbaki dlm hati.....tabahkn juga hati menyusukn ank dgn linangan airmata sambil tangan sebelah menepuk si kakak supaya dapat tidur bersama....memang sukar utk menjaga 2 ank kecil semasa kite berpantang n berpantang kali nie sangat berbeza dari sebelumnya.......
kondisi badan kali nie sgt teruk rase nye.....bersalin yg dulu abis bersalin selepas 3 hari suda rase sihat n rase boleh bawa kereta..bersalin kali ini wlpn suda 7 hari kesan jahitan di bawah itu masih terasa perit......jln masih terkepit2.....rase tertekan gile dgn segala rase sakit yg x terduga itu....bf baby pn perut rase memulas2.....x tau kenapa......hendak atau tidak terpaksa juga tabahkan hati n menahan rase sakit n berhati2 gile bila mau bergerak....

owh ank saye blm didaftarkan lagi.....esk suda masuk hari ke- 8...mesti pakse iqmal utk g daftar baby...kesian eryna sebab masih blm jadi warga negara.....

kepada sesiapa yg masih blm tahu...saya suda selamat bersalin pada 16 ogos yg lepas jam 9.15 mlm di DEMC specialist Hospital. Eryna Safiya Binti Mohd Iqmal dilahirkan seberat 3.2 kg sepanjang 53 cm dan dilahirkan secara normal. tp saya tidak suke semasa hari kelahiran itu..hahahah......n3 caca merba....da lame x berbloging...x pndai rase nk susun cerita......


10 comments:

  1. Alhamdulillah tahniah Lylie! Postpartum mood memang selalu swing kan. You take care jangan tensi sgt ok.

    ReplyDelete
  2. congrats lylie =)
    what a nice name la new baby tue..jeles tetibe. hehe...

    rase simpati kat lylie bile bace entry nie. mcm dpt bayangkn kesusahannya. sabar ye lylie. Insyallah Allah akan balas dgn cara paling best di akhirat kelak semua kesusahan yg lylie tanggung tue ok!

    take care dear

    ReplyDelete
  3. tahniah lylie!!!
    kuatkan semangat... sabar ye
    kalau rasa mcm sedih, stress.. tgk muka anak2 eh. mesti boleh hilang rasa stress tu
    jgn tensi2 ok

    jaga diri

    nanti dah sehat..update kisah kelahiran eryna eh

    ReplyDelete
  4. take care babe! wahh...akhirnya dah dpt nama ye. sabar eh lylie.

    ReplyDelete
  5. sedap name tu..anyway,congrats dear...banyak2 bersabar...sume tu dugaan..kejap jew tu..lame2 esok,alya blh trime la tu..aku ni,xtaw lg mcmanew nasib aku plk...huhuhu...

    ReplyDelete
  6. Wah, tahniah Lylie! Seronoknya dah selamat. Memang kedengaran macam stress kan? Macam manalah nasib kita nanti. Takut jugak. :(

    ReplyDelete
  7. Aaaaaaa i can feel the chaos!
    Neway, congratz Lylie! Bertabahlah ye :)

    ReplyDelete
  8. lylie.. tahniah!!

    tak sabar tunggu cerita kelahiran.. apa dah jadi? mmg macam tak jadi je pg hospital tu.. takut la pulak..

    ReplyDelete
  9. tahniah lylie...

    sabar bebanyak yerk, semoga eryna safiya membesar bagai johan... windu ngan alya jugak..

    insyaallah raya kita jumpa yerk..

    ReplyDelete
  10. tahniah lylie..sedap nama second baby lylie..eryna safiya..xsabar nak tgk baby eryna..

    sabar eh lylie..ketika berpantang perasaan kita mmg x menentu..jgn ikut kan rasa hati yer..semua nyer akan baik2 belaka..

    ReplyDelete