Tuesday, March 30, 2010

kenapa alya nangis yang?

sejak ade alya kt muka bumi nie...en suami adalah orang yg paling banyak membantu aku dlm menguruskan kehidupan kami selain dari mak n abah.(kalau x de mak n abh, surely rumah akn tunggang tebalik)da memang tanggungjwab dier jgk kn....kalau la aku kena buat sorang2 sume benda..tentu la idup aku haru biru n ari2 la lmbt sampi ke ofis...(memang da selau lmbt skrg)

walaubagaimanapun...(ceh...ayat sambung skema giler...) sejak dalam parenthood world nie..ader gk la 2 tiga ayat yang selalu menduga kesabaran aku....

selalu nyer setiap mlm aku la yg akn bangun dr tdo tuk melayan segala ragam alya,dr bg susu, tuka pempers,melayan dier beborak n layan dier tgk movie kt astro...(ank sayer suka berjaga tengah mlm n nak beborak2) so setiap ari aku akn dpt tdo jam 2 a.m paling awl..paling lewat pn kul 5.00 am (kul 6.00 da kena bgn tuk g keje coz nk kejar jammed kt federal)

so biler da stat keje nie,...aku mengharapkan bantuan en suami tuk membantu aku biler aku da x larat nk bangun..tp yg paling menduga aku..biler every tyme alya nangis,dier akn kejut n tanyer aku nape alya nangis yang? ADUS.....tersangatla menguji kesabaran aku...sambil tutup mata aku akn jwb la alya nk susu kot...kalau alya still gk nagis aku akn soh dier check pampers, tp kalau still x berenti gk..tpakse la aku bgn gk..wlpn pn dalam sehari aku hanya dapat tdo 2 - 3 jam jew...

alahai en suami....kenapa la kamu x blh nk pk n biarkn isteri kamu tdo lebih lama dr biasa....kadang2 isteri kamu pn x tau nape ank tu menagis...cuba2 je la tgk ape yg patut... bolehkn en suami?


alya suka tdo peluk2...



4 comments:

  1. Owhh..alya cute sesgt ngan baby minie rompers tuu..pehh art peha plg geram bnyak ketak..

    ReplyDelete
  2. hm... camtu arr khidupan bru sbg parent, anywhere nnti bile baby da besa, baby akan lbh rpat ngan mama n time tu arr kita akan rs btapa sronok n btuahnyer jd mama nie.. si suami biala ngan dunia dia...tp kdg2 kn ajar jgk si suami utk sm2 rs aper yg kite rs... haha
    urmm alya botak tomei tomei....

    ReplyDelete
  3. ly....alya mutak mcm aisy dh. ade 1 pict kat hp aku sm sebijik cam alya. aku ingat nk ltk sblh2 tp nasib bdn aku nyer hp rosak. x dpt nk wat. atas kepala aisy tu ade ape ek?scarf yg belang2 tu ker?ekcelly tu akunyer. tp aku pki x comei so aku try pakaikn kat aisy. comeilah plak.nti klu aku jmp aku belikan ek.. mesti nk color sm lah tu!mencciii...x pelah sama pun sama lah . budak2. heheh

    ReplyDelete