Wednesday, May 4, 2011

alya sofea 16 bulan

bulan nie genap umur alya 16 bulan..sekejap je kn.....mase berlalu memang kite x blh nk igt..sekejap je jarum saat tue bergerak dari satu angka ke satu angka dan sekaligus umur ank kite pn mkin lame mkin meningkat.....sejak dari kecil alya bkn seorang ank yg lasak.......baik sgt..duduk elok3....bace buku diam2..tidak pndai meragam di kenduri kawin atau bile berjln...bile mlm nye pula jam baru pukul 8..alya merengek minta ditidurkan....mudah kn...tidak ade penat n keluh kesah dari kami suami isteri dlm membesarkan alya....


umur meningkat keadaan pn berubah..menginjak ke umur 15 bulan......keadaan mula berubah..alya kerap batuk dan demam.....ye la..sebab da aktif kn..kami suami isteri pn x tau yg ank kami x leh nk aktif sgt........2 minggu lepas admited kt KPJ s.alam alya disahkn menghidap bronchitis..........kuar sepital seminggu....penyakit alya dtg semula..kali nie lebih teruk..batuk n muntah berterusan...x tdo..menangis sepanjang mlm.....bernafas pn berbunyi......lg sekali alya di admit.....selepas berjumpa dgn 3 org pakar kanak2 di berlainan hospital aku merasakan pakar di Sime Darby Medical Centre lebih buat aku yakin..dgn segala penerangan sumer.....atas nasihat doctor n keputusan aku.......2 hari nie...aku akn menjaga sendiri alya di rumah..2 pn aku kena berulang ke sepital tuk amik nebulizer...ari jumaat nanti...alya akn di admit semula......



susah juga kn..nasib alya ade insurance....x byk sgt la aku kena kuarkan duit sendiri.......moge alya akn cepat sihat hendaknye...yg membuatkan aku lg risau sume simptom alya adalah berkaitan dgn athma...baru berumur 16 bulan alya da dibekalkan dgn segala ubat n inhealer...sian aku tgk ank aku kena bergantung ngan benda tue sekarang.......harapan aku sekarang alya akn sembuh sebelum umur 6 tahun....













nie la rutin alya sekarang..setiap 6 jam......terpakse duk menyedut gas n pki ubat nie........wlpn x sakit pn..alya tetap meraung setiap kali kena pki benda-benda nie...






5 comments:

  1. alahai..dugaan klu nk dtg mmg mcm tue je kan? naurah pun senang menjaganya bile dah beso nie. jarang sgt demamnya. tp bile kena fits tue, rase susah hati sgt2. terus diberi dugaan agak berat.

    ReplyDelete
  2. semoga alya cepat sembuh, windu nak tengok senyum alya yang ada lesung pipit tu, upload la pic alya lie..

    ReplyDelete
  3. sedihnya wak. yaya pon kena asma dari kecik smp la sekarang ni. ubat spray tu mmg sentiasa ada dalam beg wak. take care eh wak. sabar, insyaallah alya boleh sembuh cepat. sekrang lagi byk pakar dari dulu mase saye kecik takde pakar sgt.

    ReplyDelete
  4. em aqil pn lylie..harap aqil tak seteruk adik beradik andry..harap dia cepat sembuh..andry ms kecik pn ada asthma tp dah ok bila dia besar skit..harap aqil dan alya sembuh dgn cepat kan lylie..

    ReplyDelete
  5. sedihnya lylie. sabar ya. semoga alya cepat sembuh.

    ReplyDelete