Friday, January 28, 2011

Rebate Penggunaan Tol Di Lebuh Raya...

Rase nye sume org faham kot ape yg aku nk cite nie....aku rase aku la slh seorang pengguna lebuh raya tegar yg terlewat utk sedar psl benda nie.....ye la..kerajaan da bg kemudahan dan subsidi nie since 1 sept 2009 kot...tp aku hanya baru tersedar betapa rugi nye aku tidak menebus rebate itu mase bulan september tahun 2010...setahun weh aku rugi....


ye betul.....setiap pengguna lebuh raya sahaja yang akn mendapat kemudahan ini iaitu rebate sebanyak 20% daripada transaksi yang digunakan......dan TnG itu perlu di touch melebihi 80 kali sebulan.....jgn x percaya...aku adalah salah seorang pengguna tegar lebuh raya kt Malaysia nie dan aku la juga salah seorang penyumbang kepada ekonomi negara...setiap hari aku akn membantu utk menjadi peyumbang tetap kepada higway plus...NPE dan juga Terowong SMART...sehari aku akn touch TnG aku tue sebanyak 8 kali....byk kn.....so sebulan..Insyaallah la..kalau aku pndai berjimat dan keluar awl pagi...blh aku jimat sikit...kalau dgn mood sekarang nie...memang lebih daripada 160 kali sebulan la aku touchkn TnG aku tue kt highway....



Klau aku story kt kwn2 aku ramai kate yg aku nie membazir..ye la duit gaji aku terbuang kt highway lebih dari 200 sebulan..cm ner nk jimat kn...bkn ade jln short cut pn....x kn dek kerana nk jimat aku kena redah federal highway hari2..memang la cuma RM2 je...tp kalau aku kuar opis kul 5 da tentu aku smpi umah dlm kul 7 atau 8 mlm...bazir duit kt minyak la plk kn......lg pn aku x sbr nk duk dlm kete lelame.. coz setiap hari blk dari kerja aku x sbr2 nk balik umah tuk peluk cium alya n nk bawak dier naik basikal tgk burung petang2......




so kepada sume pengguna lebuh raya mcm aku nie...rajin2 kan la diri anda utk me rebate kn pengunaan TnG anda k...coz bulan lepas aku dpt tebus RM 170 kot.....at least membantu juga la.....



nk tahu lebih lanjut...blh tgk kt https://privilages.touchngo.com.my/

kepada rakan2 sume....aku nie baru tersedar.....korang pn jgn terlewat k....



3 comments:

  1. yeke??
    haha..zuris langsung tak tau
    sbb ipoh bukan pakai tol.just guna tol bila balik s.alam je.
    bagus2.kena labih rajin jln ar pasnie

    ReplyDelete
  2. zuris..untung la kamu tinggal di ipoh nie..kalau duk kt lembah kelang nie kn...pondok tol x abis bayang lagi da jumpe pondok tol lain plk....

    ReplyDelete
  3. fad and hubby pun pengguna tegar highway. mmg pki TnG or smart tag. harus rebate ni banyak woo dpt. pernah dpt almost RM200.

    ReplyDelete