Thursday, March 8, 2012

Hari Khamis.

Hari nie x pasal aku telah menjadi salah seorang daripada penjawat awam yang berhimpun di PICC. Itu bukan dengan kerelaan aku eh, da dapat memo arahan, aku pergi je lah kan. Punya lah ramai orang, nasib dapat tempat duduk. Yang klaka nye berhimpun x sampai setengah jam, buat pengumuman sikit, perhimpunan pun habis. La...kejap sangat, baru letak punggung.


Xde la isu sangat pun, psl SBPA batal ade juga yang x hapy, naik gaji, boleh la...x de effect sangat kat aku coz nilai kenaikan nya lebih kurang aje. Isu nya adalah tentang pemakaian baju batik pada penjawat awam nie. Ramai da tahu hari khamis wajib pakai batik kan. Yang x pakai tuh, x pe la..mungkin jabatan diorang x kesah sangat. Tapi yang ramai-ramai pakai batik hari nie aku kesian sangat, mungkin diorang nie x kenal batik, atau x tahu ape itu batik. Kat ofis diorang memang x pernah didedahkan dengan batik Malaysia kot? coz yang aku nampak ramai yang pakai batik skrin, batik print, batik mydin. Sedih tau aku tengok. Bertahun-tahun tau ofis aku perjuangkan batik-batik Malaysia nie, tapi macam x berjaya je. Ramai lagi yang x kenal Batik.


Korang jangan tertipu tau, banyak juga baju-baju yang dijual sekarang guna corak batik. Tapi kite kena faham, itu bukan batik. So, jangan tertipu. Kalu bebetul nak beli batik Malaysia, bagi yang duduk dekat area lembah Kelang, meh datang ofis aku. Mesti tak kena tipu. Hari-hari ade jual batik. Kalau nak best lagi, meh datang Hari Kraf Kebangsaan 2012. Start 21 Mac 2012 hingga 2 April nie. Kalau ade sesape nk datang, inform eh! boleh aku belanja makan!

No comments:

Post a Comment