Friday, March 9, 2012

Kenapa Aku Tak Suka Hospital Gomen -Part 2

Ye betul, aku nie nampak macam tak bersyukur. Nasib baik lah kerajaan bagi perubatan percuma untuk rakyat. Aku berterima kasih. Tapi kenapa begitu susah untuk menerima sesuatu kemudahan. Bila seseorang terpaksa menggunakan kuasa atau kabel2 yang ada baru tindakan itu dapat dipercepatkan,. Benda yang lambat semua boleh siap dalam satu hari! Pelik kan.


Kalau tidak, setiap temujanji akan mengambil masa 2 minggu hingga 2 bulan. Gila betul! semuanya dianggap mudah padahal keadaan pesakit itu semakin teruk dari sehari ke sehari. Tapi, setiap kali ke hospital masih tiada siapa yang ambil peduli.


Okey sekarang aku bersyukur, akhirnya ade seseorang yang telah ambil berat. Semoga semuanya dipermudah kan.

3 comments:

  1. aminn.. isyaAllah.. semua di permudahkan... lumrah alam yang memandang pangkat dn kuasa.. kena petik nama org penting dulu baru nak buat kot...

    ReplyDelete
  2. biasalah tu..saya pun pena kena jugak mase bersalin kan anak no 2 last year..serik dah kot nk bersalin kt situ..klau kt HKL mmg sgt bagus servisnye..doc n nurse sgt2 nice..

    ReplyDelete
  3. erm, kekadang ada hospital gomen yang bagus, n ada jugak yang x bagus.. bergantung pada pengurusan jugak kut.. tapi kalu hospital baru, service insyaallah bagus lah...

    moga semuanya dipermudahkan yerk lylie...

    ReplyDelete