Friday, March 25, 2011

anak dara - alya sofea

da lame sgt x buat n3 tuk alya....da lame juga x upload gmbr alya kt dlm fb mahupn dlm blog...rase mcm tawar hati coz seblm nie ade duk kecoh kt kwn2 muke aku di copy n di crop uk buat pengiklanan sebuah butik n tersebar la kt paper berminggu2...memang sakit hati coz muke aku 2 x la sgt muke aku..tp hodoh la juga..ramai pulak setuju tuh muke aku..so aku rase takut2 nk upload gmbr baru sekarang....nk buh watermark memang mls la.....hihi...x pe la mane tau ade rezeki ti aku buat n3 psl gmbr yg aku cite nie......
alya sofea sekarang suda besar...suda berjalan dgn laju..suda x blh nk berdukung....suda pndai minta ape saje yg dier nk suda pndai sebut byk perkataan seperti mama,papa, u..wan,, akuk(atuk) nenek,abam (abg) adik,no, opah, kakak..amam (mkn)...cat...abbit (rabbit), kuku(susu) loyeee (lorry) bush (bus) pish (fish)....alif..ba ..ta...n byk lg perkataan...aku sgt kagum dgn perkembangan alya.....wlpn alya lmbt berjln coz aku target alya berjalan sblm umur setahun...tp aku bersyukur juga..genap setahun 2 bulan alya suda berjalan dgn laju dan stabil...wlpn kengkadang selalu jatuh coz dier x blh nmpk org lain, mule la mengedix lebih n terus x dpt kawal keseimbangan....
alya sekarang suda pndai buat mcm2 perkara..perkara yg paling papa alya x suke tgk alya buat adalah alya suke korek idung n iqmal tuduh aku suke korek idung depan alya...pengotor kn..ihhiihi.....aku pn x tau mane dier belajar..korek telinga n pusat memang tabiat dier dari kecil..kengkadang ade sekali tuh teling dier siap berdarah coz terluke alya asyik duk korek...aku pn x tau nape alya ade tabiat duk korek2 nie.....mcm2 perkembangan alya sekarang.....
gigi alya pn da byk sekarang...n cantik je tersusun....nasib x berterabur......alya start tumbuh gigi sebelum berumur 6 bulan.....

sekarang gigi alya sudah ade 14 batang....8 batang di atas n 6 batang di bawah..wlpn suda ade gigi geraham..alya masih blm mkn nasi...dan hanya mkn bubur....ank saye suke sgt aiskrim n air manis..so kami suami isteri terpakse sorok2 kalau nk mkn..aku x nk la ank hyper aktif sg ti terlebih gula...hihihihi

sekarang nie kalau nk ambil gmbr alya yg comel susah sgt coz alya suke sgt buat memek2 muke.....


rambut alya sgt sikit n halus n mule mengerinting di belah bawah sekarang.....iqmal sgt susah hati...n atuk yakni ayah iqmal kate besar sikit kena buat rebonding...tp aku x kisah pn..comel ape ank rambut kerinting......ti da besar kena pki tudung....so x yh la susah hati....


alya sekarang kalau da penat berjalan terus je duduk atas lantai x kire kt mane pn..aku yg naik malu coz bile aku dukung bgn kn...dier akn meronta nk turun...so aku ngan iqmal amik keptusan yg kami hanya ke shopink komplek seawal pagi atau pada hari bekerja sahaja...so kalau alya nk duduk pn org x langgar dier....



nie adelah favorite alya sekarang..berendam dlm kolam.......gmbr telah jadi agk lucah kerana baju mandi telah dibuka sebelum gmbr di ambil...rumah saye tiada rumput...so alya mandi kolam dlm garaj kereta sahaja atau kt dapur sahaja..asl boleh kn..janji ank hapy...




alya nk main sekarang pn asyik duk dlm kolam..









gmbr papa bersama alya diatas adalah inspirasi dari zuris...sblm nie tgk hubby zuris muat naik menatang tuh..so satu hari tue pakse iqmal naik juga..nasib dier sanggup...coz alya x nk berganjak selagi x naik benda tuh.....yg lebih tragik iqmal naik ngan alya siap benda tuh berpusing kt satu floor sunway pyramid bwk diorang jln2...ramai juga org yg pandang...bak kate iqmal naik tebal muke orag.....tq sayang........coz sanggup juga layan alya kn....






4 comments:

  1. wah dah jlan dgn laju..penat nak kejar tu..aqil masih tatih2 lg..okla tak penat sgt mak dia ni nak kejar..hehe..

    ReplyDelete
  2. tuh la maria..dgn perut kite lg...dgn nk kejar dier lagi....sekarang nie plk kn..lylie kerap nk pitam...so x leh jln lame sgt.....

    ReplyDelete
  3. dah jalan ke? wahhhh hari tu masa potluck lum jln lagi kan lylie?


    gambar kat pool tu bukan main lagi alya suka ye comel

    ReplyDelete
  4. nurul: tue la mase pot luck tuh da jln tp x stabil lg...baru dpt lesen L..sekarang da dpt lesen P da....

    ReplyDelete