Thursday, March 31, 2011

bkn cacat mungkin kurang sempurna

aduhai....bkn nk mengeluh.....kerja byk hari nie..sume urgent..sume kena gunakn otak yg kreatif..sume nk cepat...paling lmbt pn esk kena settle........tp otak nie asyik duk pk cacat ke aku....n hati asyik la rase gundah...nape la pepagi td jam 7.45 am gatal je tgn buka blog hannah kn...kalau aku terus je g bekpest mesti aku x mcm nie skrg..mesti aku tgh buat keje ngan senang hati sekarang....selalu bc blog hannah buat hati tenang...hari nie hati jadi x tenteram plk........mcm mane nk buang perasaan nie eh.....dekat kul 10 da nie.....emo sgt ke aku eh....



aku x cacat la...x terase cacat pn....tp nape plk ade statment yg mengatakan ibu yg x de susu 2 cacat...tp nape ayat tuh blh buat hati jd cm nie eh...betul ke ade ibu yg sesaje x nk bf ank..aku rase x kot..igt senang ke bg ank fm...aku sendiri da dekat 7 susu tau aku tuka tuk cr yg serasi...kalau blh bf..baik aku bf je...tp da susu tue sikit sgt.....ank plk asyik la nangis x mor bf..salah aku ke....nk bg guna botol pula aduhai bile pam pn sikit sgt la hasilnya....so cr alternatif....guna fm je la supaya ank x mngis kelaparan..



iskh susah nye hati..igt aku suke ke bazirkan duit dekat 300 sebulan hanya tuk susu...kalau blh jimat aku pn nk jimat.....hati...tlg eh.....aku perlu kan jiwa yg tenang tuk dpt kn minda yg lebih kreatif sekarang...

13 comments:

  1. tadi pagi baca di blog hannah , nurul pun rasa agak marah dgn statement budak tu baru 4 bulan menjadi ibu dah tunjuk agak diva pula.


    setiap orang ada alasan kukuh kenapa tak dpt bf anak sendiri bukan suka2 tak mahu bf anak sendiri. ada alasan kukuh sebenarnya kan

    ReplyDelete
  2. tu la nurul....x pe kalau da rezeki dier n dier nk buktikan yg dier tabah.....tp ayat tuh elok2 la sikit..isu nie kn sensitif kn....guna la ayat yg menjana minda sikit.... gile berani...

    ReplyDelete
  3. sabar eh lylie.... mungkin lepas ni lain pula kan anak kedua. Allah tu adil. :) jgn sedih eh, kita adalah ibu yang terbaik.

    ReplyDelete
  4. org lain x faham & x tahu masalah kite lylie. so biarkan sajelah si luncai dgn labu2nya tue..

    x berbaloi ni runsing psl tuduhan org pd kite. Allah tu lebih mengetahui kesusahan stp hamba-Nya. so chill ok dear =)

    ReplyDelete
  5. sabar ek lylie..nnt next baby kita cuba lg ek..dulu sll kongsi dgn yaya mslh2 ni..nnt kita kongsi2 dua plk ek..eh due date lylie bile ek?

    ReplyDelete
  6. setiap anak Allah dah tentukan rezeki masing2. Kalau dah setakat tu jer rezeki untuk dia, kita redha jer la..

    Tak perlulah lylie nak bersedih hati.. mungkin Allah janjikan yang lebih baik lepas ni.. sapa tahu kan..

    Percayalah.. kita adalah ibu yang terbaik untuk anak-anak kita sendiri.

    ReplyDelete
  7. jangan runsing2 lylie. ann pun mulanya terkesan dgn kata2 tu. puas dok fikir tang mana yg kurang smpai ada org label sbg CACAT.

    ReplyDelete
  8. La sorry Lylie. Lain kali tulis yang indah-indah je. Hehe.

    Jangan emo. Dia yang mulut takde insurance. Kita tak salah apa-apa. Don't blame yourself ok. Bak kata Yaya, kita adalah ibu yang terbaik. Cheer up! :D

    ReplyDelete
  9. Dia tu bukan lah siapa-siapa pun nak menjatuhkan hukum.

    Always bear in mind, we're the best. And of course, we only want the best for our kids :)

    ReplyDelete
  10. mara kan? haihh paham sunggo budak hingusan tu..

    ReplyDelete
  11. adehhh...camne leh x perasan ticker lylie 2nd baby tu ehh? sabo jelah =.=

    aritu kt wetland x nmpk perut pon lagi. lylie nmpk slim sajo. jeles hari tue..huhuh

    ReplyDelete
  12. sabar lylie
    sabar..jangan layan sgt hati tu
    jgn diikut sgt
    kata-kata tu.. silap dia la
    tak reti jaga sensitiviti org keliling
    tp jgn smpai rasa tertekan
    tak cacat.. bukan tak sempurna
    tapi dah bukan rezeki dan takdir lylie nak bf alya
    takpe..dah jgn fikir sgt

    ReplyDelete
  13. btol, igt kita suka ke bazirkan duit beli susu beratus2 sebulan. hmm, takpa rezeki dia.

    ReplyDelete